Er zijn verschillende statussen mogelijk in Yokoy van jouw reiskostennota/declaratie.
Hierbij een uitleg:
• Concept: je hebt een onkostendeclaratie gemaakt, maar heeft deze nog niet ingediend of heeft deze na indiening ingetrokken. Actie vereist: Open de onkostendeclaratie, controleer de informatie en klik op de knop Indienen als deze correct en volledig is.
• Aanpassing nodig: jouw onkostendeclaratie is teruggestuurd tijdens het goedkeurings- of controleproces. Actie vereist: Open de onkostendeclaratie, breng de nodige wijzigingen aan en dien deze opnieuw in.
• Klaar voor uitvoer: jouw declaratie is beoordeeld en goedgekeurd. Geen actie nodig van jouw kant.
• In beoordeling: jouw onkostendeclaratie is in behandeling. Geen actie nodig van jouw kant.
• Afgewezen: jouw onkostendeclaratie is afgewezen. Afgekeurde uitgaven kunnen niet opnieuw worden ingediend.
• Geëxporteerd: jouw onkostendeclaratie is doorgestuurd aan het uitbetalingsorgaan. Dit is P-direkt of FSO (voor een deel van de BZ declaraties).
De uitbetaling van uw declaratie wordt door hen verwerkt na export door Travelpoint. P-direkt heeft 4 betaalmomenten, naast de salarisdatum is er een uitbetaaldatum rond 28, 4 en de 14e van iedere maand. Het FSO kan in potentie op iedere werkdag uitbetalen.
In jouw reiskostennota zelf zijn dit de mogelijke statussen:
Concept: je hebt een reisonkostendeclaratie gemaakt en er een nieuwe declaratie aan toegevoegd, die nog niet is gecontroleerd en ingediend. Actie nodig: Klik op de uitgave in de reiskostennota, vul de informatie in en klik op Klaar! nadat u alle informatie over de nieuwe uitgave hebt gecontroleerd.
Klaar: Deze segmenten zijn in orde, en kunnen worden ingediend. Actie vereist: Open eventueel de declaratie door op de regel te klikken, controleer op juistheid en bewaar.
Geëxporteerd: Deze onkostenregel is al doorgevoerd. Het gaat hier in een concept declaratie om segmenten die al door de reisagent in rekening zijn gebracht (denk aan; Hotel / Airline / Trein / Autohuur kosten).