3W jaarverslag 2022 nu online!
Het 3w jaarverslag 2022 staat online! In dit digitale jaarverslag van 3W leest u over de dienstverlening van 3W, over hoe we BZ collega's, attachés en civiel experts ondersteunen en voorlichten tijdens hun uitzending, de nieuwe Travelpoint applicatie en ons BZelf 'support' team. Veel leesplezier!
Leeswijzer: Het 3W jaarverslag bestaat uit een infographic en 6 artikelen. U kunt het magazine doorbladeren per artikel, of linksboven op het icoon van de inhoudsopgave klikken voor het overzicht.
Het digitale jaarverslag van 3W is ook op de mobiel te lezen.
Inhoud jaarverslag
Infographic
In de infographic ziet u welke producten en diensten 3W in 2022 heeft geleverd, en lichten we de cijfers toe (klik op de pop-up icoontjes).
Voorwoord
Het voorwoord is traditiegetrouw voor Paul Heemskerk, directeur 3W. Hij vertelt dat bij 3W de focus lag op het afmaken van de speerpunten uit het jaarplan en het Mid-Term Review (MTR) van 2021. Ondanks deze uitdagingen zijn veel projecten op schema gebleven, waaronder de vervanging van Travel & Expense Management, de ontwikkeling van Global Personnel System als nieuw HR-systeem en de modernisering van arbeidsvoorwaarden. Hybride werken is de toekomst voor 3W en ze dragen bij aan de ontwikkelingen met betrekking tot klantenreizen, BZelf en de "visie op de bedrijfsvoering" van HDBV.
BZelf-team
De ‘BZelfluencers’ zijn er voor iedereen, zoals ze vertellen in het artikel ‘Geen vraag is te gek voor het ‘4000’ BZelf-team!’ Het team beantwoordt de hele dag een breed scala aan vragen, niet alleen binnen BZ, maar ook voor andere departementen. Het BZelf-team faciliteert door mensen te wijzen op, of te verwijzen naar de juiste informatiebronnen, formulieren of de juiste backoffice.
Travelpoint
In het artikel ‘Internationaal reizen begint bij Travelpoint’ komen Bas de Rijk, clusterhoofd Travelpoint en Take Padding, duurzaamheidscoördinator bij Mission Sustainable aan het woord. Travelpoint is het dienstencentrum binnen 3W dat verantwoordelijk is voor het zakelijke reizen van de Rijksoverheid. Het platform biedt ondersteuning bij het boeken van een reis en verblijf in het buitenland, levert advies over mobiliteit en voert actief leveranciersmanagement uit. Het nieuwe platform biedt reizigers meer gebruikersgemak en ondersteunt duurzaam reizen beter.
Uitzending
3W biedt ondersteuning aan medewerkers die vanuit het Rijk naar het buitenland worden overgeplaatst. Om de dienstverlening te verbeteren heeft 3W verschillende klantreizen geoptimaliseerd met als focus de overplaatsingsperiode.’ Dit project, intern bekend als 'project Flamingo', heeft als doel om de stappen in het proces beter op elkaar te laten aansluiten en de dienstverlening efficiënter en klantvriendelijker te maken. Daniel Witjes, coördinator Uitgezonden Medewerkers Caribisch en Mirjam Afkir, coördinator van team Administratie vertellen hierover in het artikel ‘Gefeliciteerd, je gaat op uitzending! En nu?'
Op de post
Dewika Paragh en Esther Hoogduin, beide adviseur bedrijfsvoering VWT, wijzen attachés de weg, zoals ze vertellen in het gelijknamige artikel. 3W ondersteunt attachés bij hun uitzending naar het buitenland, en zorgt ervoor dat zij een goede start kunnen maken bij het uitvoeren van hun taak op de post. 3W organiseert jaarlijks diverse voorlichtingsbijeenkomsten over wonen en werken in het buitenland. De Interdepartementale Attachécursus is opgezet om attachés goed voor te bereiden op het werken op een post.
Civiel expert
In ‘Blik op de 3W dienstverlening’ vertelt civiele expert Thomas de Ridder over zijn uitzending naar EU Advisory Mission Ukraine. De oorlog brak uit en Thomas werd verplaatst naar Rzeszow in Oost-Polen dat uitgroeide tot internationale hub. In de zomer van 2022 verplaatste het werkveld van Thomas zich naar West-Oekraïne. Thomas vertelt dat de 3W dienstverlening essentieel is voor de civiele experts in conflictgebieden.